Landskamp

Danmark - Sverige. Heja Sverige. Heja Danmark. Heja båda.
Enligt de flesta borde jag hålla på Sverige ikväll. Jag som är född i Sverige borde heja på just Sverige. Men det spelar ingen roll. I hjärtat tillhör jag Danmark lika mycket som jag tillhör Sverige. Nu tycker ni säkert att jag är jätte töntig för att jag tar det här så seriöst men det är just det. Jag vill inte dölja att Danmark betyder mycket och jag tänker inte göra det. Så därför bryr jag mig inte om vad de flesta tycker. Jag är hälften svensk och hälften dansk. Mamma = Sverige.
Pappa = Danmark. Så vad gör man? Vad gör jag?
- Jag hejar på Sverige. Och jag hejar på Danmark. Så enkelt är det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0