Livet

Livet är kort, Livet är inte förutsägbart och livet kan ibland vara orättvist. Men vad vet jag om livet, jag är inte ens 18 år än.
Så vad är då livet, för mig?
Ja jag kan väl säga att livet för mig är kärlek, drömmar, lycka, sorg, och jag har upplevt alla dom sakerna. Jag ska kanske inte säga att det är dom ända sakerna i livet för livet innehåller så mycket mer men för mig har de varit stora delar i mitt liv. Ni undrar säkert varför jag tar upp något som livet här i min blogg och ska jag vara ärlig har jag ingen aning om varför. Jag kom och tänka på hur viktigt livet faktiskt är. Ingen levande varelse här på jorden kan berätta hur saker och ting kommer bli när man dör. Det spelar ingen roll vad jag tror för jag har ingen som helst aning. Allt kanske bara tar slut eller så kanske allt startar om. Ingen vet.
Folk kan fråga mig hur det går med kärleken. Även fast jag vet att de som frågar syftar på en pojkvän så har jag alltid svaret i huvudet. "Jo det går bara bra".  Jag har ingen pojkvän men en pojkvän är inte bara kärlek för mig. Det finns personer i min omgivning som andra skulle kalla för bästa vänner men för mig är de mer än bästa vänner. De är personer jag skulle göra allt för, offra mitt liv för och för mig är de värda mer än namnet bästa vän.
Mamma, pappa, styvpappa, styvmamma, syster, bror, syster, syster, mormor, farmor, farfar. Elva individer. Elva själar. Vad kan jag då berätta om de här elva personerna som bildar min familj? De är min trygghet. Det spelar ingen roll vad jag gör eller säger, de kommer alltid att finnas där. Vad som än händer kommer de alltid vara min familj, min trygghet.
Jag kan sammanfatta min familj och mina vänner med ett ord. Stjärnor. De lyser upp mina mörka dagar, min vardag, mitt liv och mig själv.
Musik. De speciella platserna. Ja det är också kärlek för mig.
Sorg. Jag har känt sorgen av att bli sviken säkert lika många gånger som alla andra. Jag har gråtit mig själv till sömns. Jag har känt mig oälskad, hatad, hjälplös som många andra men jag har fortfarande känt de här sakerna. Bara för att jag inte lever det mest hemskaste livet på jorden betyder det inte att jag inte har känt sorg för det har jag verkligen och jag tror att folk skulle bli ganska förvånade om de fick reda på alla saker som jag varit med om.
Vad vill du bli när du blir stor? "Jag vill bli delfinskötare eller jobba i klädaffär". Det var alltid mina svar när jag var liten. Nu har jag andra drömmar om livet som stor. Jag vill vakna upp i dubbelsängen bredvid min underbara man som fortfarande sover. Jag kliver upp och går nerför trappan i vårat hus, ner till vardagsrummet där mina två barn sitter och tittar på tv. Våran labrador ligger mellan barnen och Leo, min äldsta son tittar upp på mig och ler. Det där leendet som får hela min kropp att känna kärlek och lycka. Vi äter en gemensam frukost sedan packar vi väskorna, gör ordning en picknick och tillbringar den varma sommardagen vid stranden. Jag vet att det inte är så lätt som det låter men det är mina drömmar.

Så vad vet jag om livet?
- I don't know. You tell me.

Kommentarer
Postat av: chrille

Fina ord...

2009-03-25 @ 09:32:11
URL: http://grimgoth.blogg.se/
Postat av: chrille

Tycker du gott kan stanna där och komma ihåg den serien som bra då ;)



En annan är ju "tvungen" att följa dem nu :D

2009-03-25 @ 10:37:49
URL: http://grimgoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0