SNÖSTORM

Äntligen hemma!
Satan vad mycket snö det är. Det är super mysigt att sitta inne och titta på snön men när man kommer ut håller man ju på att frysa ihjäl. Fick vänta 45 min på bussen imorse vilket ledde till brutala köldskader. Trodde nästan att tårna skulle gå av. När jag väl kommer till skolan. En timme försent visar det sig att jag inte har någon lektion förrän halv två. Då var jag en aning irriterad kan man ju säga. Provet i psykologi gick åt helvete så det behöver jag inte ens ta upp här
Hur som helst, jag skulle ju hem från skolan också. Men då visade det sig att bussarna strejkade, ja elller dom gick i alla fall längre. Hur fan skulle jag nu komma hem? Det enda sättet var väl egentligen att gå ner till centrum och ta tåget men sedan var jag ju inte säker på om tågen gick. Tänkte att jag kunde kolla på sl.se men den jävla skit sidan fungerade ju inte. Överbelastad eller nåt. Jag ringde mamma, det gick inte att köra bilen. Ringde pappa, han svarade inte. KAOS! Nu började jag bli orolig, jag kom ju inte hem. Skulle jag behöva gå från tullinge till tumba?
Märkte nu att det här inlägget blev väldigt långt, men det hela slutade med att Johannas pojkvän kom och hämtade oss och släppte av mig i tumba, snacka om räddare i nöden! Kom hem nyss. Det blir ingen skola imorgon i alla fall. Aldrig i hela mitt liv. Imorgon ska jag sova länge och njuta av att vara innomhus!

Juste, det blir ingen bio idag heller, men det kanske ni förstod.
Vi hörs senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0