Inatt avgörs det, vem blir USA's nästa president?

Idag hade jag redovisning. Bara tanken på att jag skulle stå där helt ensam framför alla andra gjorde mig jätte nervös och illmående. I alla fall när jag satt på bussen, men sen när jag väl skulle upp och redovisa släppte det, jag kände mig självsäker och det gick faktiskt jätte bra, över förväntan. Allt flöt på bra och jag varken skakade eller blev röd i ansiktet. Jag fick dessutom mycket bra kritik så jag är jätte nöjd och faktiskt jätte stolt över mig själv. Det är så skönt nu när det är över och nu har jag en sak mindre att tänka på.



I natt avgörs det, vem vinner presidentvalet i USA? Jag tror starkt på Obama. Vi har läst en hel del om både Obama och McCain i skolan och jag har lärt mig väldigt mycket om dom båda vilket har resulterat i att jag har hittat min favorit, Barack Obama. Han har många intressanta och bra åsikter om saker och han tar USA's problem väldigt seriöst. McCain är har också en del bra åsikter men jag tror att USA behöver en president som Obama efter att ha behövt leva med Bush i så många år.
Jag funderar faktiskt på att sitta uppe ikväll och se vem som vinner men jag tvivlar starkt på att jag orkar det. Jag får väl dricka fler koppar kaffe och äta upp glassen i frysen så att jag blir lite piggare för det vore väldigt kul om jag kunde se valvakan ikväll.  /R

Kommentarer
Postat av: Johanna

Obama!

2008-11-04 @ 20:51:30
URL: http://jcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0