Livet vore menigslöst utan musik

Jag har i läxa tills på onsdag att skriva en uppsats om fördomar på engelska. Jag vet inte varför det var så svårt att skriva om det, jag menar jag vet ju vad fördomar är och vad jag tycker om det men samtidigt hade jag svårt att komma på något att skriva, att formulera mig. Uppsatsen är i alla fall klar nu men den blev kanske inte så bra som jag hade hoppats på.
Nu sitter jag i alla fall här som vanligt. Jag har ingen lust att plugga även fast jag vet att jag borde, jag har snart läst ut min bok så jag tänkte lägga den åt sidan en stund. Jag önskar nu att jag inte hade varit så ivrig med att läsa ut alla böcker på en gång, jag önskar att jag hade njutit mer av dom.
Egentligen skulle jag bara vilja lägga mig ner i sängen och sätta på någon bra musik, bara ligga i sängen och tyst sjunga med i alla låtar, men jag kan inte slappna av. Jag känner mig ledsen och stressad och jag har ingen aning om varför. Kanske beror det på läxorna som ligger på bordet. Men samtidigt vet jag att jag hinner göra dom imorgon eller på tisdag. Jag kanske ska sätta på musik i alla fall, det får mig i alla fall på andra tankar ett tag.


Kommentarer
Postat av: tessi

Gör det, ta din stund. Alla behöver slappna av ibland, faktiskt skämma bort sig själv varje dag på något sätt. Typ lyssna på musik, bada, ta en skogspromenad eller bara titta på tv och inte ha dåligt samvete,eftersom att man vet att man hinner, man hinner mer om man känner sig utvilad, då fungerar hjärnan bättre <3 så hopp i säng! :)

2009-01-18 @ 22:48:58
URL: http://kirrikirri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0