Here I am, this is me

Jag ska öppna upp mitt hjärta och berätta precis vem jag är och hur jag känner.
Jag känner mig tom, men ändå så full av känslor. Jag vet att jag har så mycket mer att ge men jag är rädd för att misslyckas så jag försöker inte änns. Jag vet att jag är mig själv men ändå är jag rädd att folk ser mig som någon annan.
Varje dag är jag rädd att dom jag håller kär ska vakna upp och upptäcka alla mina brister och lämna mig.
Jag är verkligen rädd för vad folk tycker och tänker om mig. Jag vill alltid vara människor till lags och jag tänker på andra i första hand.
Jag känner mig väldigt ofta ensam och det är då jag tänker, tänker på sånt jag inte borde göra. 
Jag är jätte rädd för att göra folk besvikna men jag är samtidigt rädd för att själv bli besviken. Jag hatar att ha förhoppningar, just för att jag ofta blir så besviken, men ändå har jag det hela tiden.
Varje gång jag bråkar med någon är jag rädd att den personen kommer hata mig för all framtid, därför är det oftast jag som försöker bli sams igen.
Jag har jätte svårt för att ta emot komplimanger eftersom jag har så dåligt självförtroende. Jag tror alltid att dom som ger komplimangerna inte menar det dom säger. 
Jag har svårt att säga nej eftersom jag jämt får dåligt samvete, något som jag tycker är väldigt jobbigt.
Varje gång jag träffar nya människor tror jag att dom tycker att jag är hemsk och att dom helst önskade att dom aldrig träffat mig, ändå är jag ganska social på något sätt. 
Jag behöver höra att jag räcker till, annars börjar jag tvivla på mig själv och tillslut bryter jag ihop. Det har hänt förut och jag är rädd att det ska hända igen.


 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Det skär i hjärtat när jag läser det här, för jag vet att det är med ärlighet som du skriver och jag vet att det är precis såhär du känner.

Men du vet att jag finns här för dig och att jag inte lämnar dig. Jag tänker kämpa för och med dig, hjälpa dig, trösta dig, stötta dig, prata med dig, gråta med dig - Jag tänker gör allt för att du ska radera alla de här känslorna. För du förtjänar mycket bättre!

2008-09-30 @ 15:04:13
URL: http://jcarlsson.blogg.se/
Postat av: Anonym

håller med Johanna till 100%. du räcker till Rebecca, du räcker till mer än väl. Det sämsta med dig. vet du vad det är? Det är att du inte kan förstå hur speciell du är. Hur jäkla underbar du är som person. Som aldrig är taskig i onödan. du bryr dig om personer, och stöttar till hundra procent. så ryck upp dig! tita dig i spegeln och säg "jag är bäst, fan vad jag är bra som är en sån underbar person!!" jag älskar dig rebecca det vet du. du vet även att jag inte är en sådan som stannar vid människor jag inte tycker om. jag lämnar folk jag inte trivs med. Men med dig har jag hållit kontakten så gott som det går, vet du varför? FÖR ATT JAG ÄLSKAR DIG.

2008-10-03 @ 13:09:43
URL: http://kirrikirri.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0