Everyday

"Everyday it's getting closer, going faster than a roller coaster..." Den låten har fastnat i mitt huvud. Jag har gått runt och sjungit den i flera dagar nu. Det hade ju inte gjort något om jag hade kunnat låten men nu är det ju så att jag bara kan den första meningen och då är det lite irriterande.

Hur som helst, jag är en aning trött idag efter en skön helg. Jag ska försöka hinna med att plugga idag, jag har nämligen prov på onsdag i naturkunskap och jag är rätt säker på att det inte kommer gå sådär jätte bra. Men det är mitt eget fel. Jag hade kunnat plugga i helgen men jag kände att jag behövde en hel helg fri från pluggande så nu sitter jag här med tusen böcker i knät utan någon lust att plugga alls. Ja, det här kommer ju gå bra. 

Jag har så mycket att se fram emot de närmaste veckorna men samtidigt så mycket att inte se fram emot vilket gör att de negativa sakerna tar över de positiva. Jag kan inte bara vara glad för allt det roliga som kommer att hända utan att tänka på det andra. Jag vill vara glad och jag vill vara lycklig för bra saker, jag förtjänar det men ändå så kan jag inte vara det. De här sakerna som kommer att ske med pappa ska jag verkligen anstränga mig för att njuta av. Jag har längtat så jäkla länge efter ett få spendera tid med honom att jag inte kan låta allt förstöras tack vare massa onödiga småsaker som ständigt finns i mitt huvud. Jag hoppas verkligen att det blir lyckat, att allt faktiskt går som jag vill för en gång skull.   


Kommentarer
Postat av: Nathaly

Allt bra?

2008-11-24 @ 23:28:08
URL: http://buffas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0