Positivitet tack!

Jag har naturkunskapsprov imorgon och jag kan nästan ingenting. Jag kan lite småsaker från alla olika kapitel men det räcker ju inte för att klara provet. Egentligen skulle jag behöva plugga nu men jag orkar inte. Eller egentligen orkar jag men jag känner mig verkligen inte motiverad alls och allt som min lärare har gått igenom är helt omöjligt att förstå. Kan inte den här veckan bara ta slut. Jag trodde den skulle bli skön men där hade jag fel. Den har varit riktigt jobbig av olika anledningar. Det känns som jag inte har sovit på flera dagar och att jag har haft saker att göra hela tiden men egentligen har det varit tvärtom. Kan inte bara allt det roliga börja snart. Jag är trött på negativa saker som händer mig. Ge mig lite positivitet, snälla.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Vet du. Man kan inte sitta och hoppas på att positiva saker ska komma till en, eller att saker ska göras utav sig själv (okej jag kanske är fel person att säga så, har samma problem själv många gånger, men det är till en stor hjälp att säga det till sig själv i såna här tider ändå).. Du och bara du är ansvarig för din positivitet. Du kanske bara ser allt det negativa och vägrar släppa in det positiva? Varför inte försöka vända om det negativa till positivt, eller se den "ljusa sidan" i det negativa?



Bara funderar lite. Godnatt gumman!

2008-11-25 @ 22:19:17
URL: http://jcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0