Min självkänsla stiger bara mer och mer

För er som har läst min blogg ett tag har ni säkert märkt att jag inte bara hade världens sämsta självförtroende utan jag hade även världens sämsta självkänsla. Jag behövde hela tiden ha bekräftelse att jag räckte till eller att folk tyckte om mig och fick jag inte det kände jag mig värdelös och blev jätte ledsen.
När jag fyllde år fick jag två böcker av Johanna. Dom är skrivna av Mia Törnblom och dom handlar just om självkänsla. Jag har börjat läsa den första boken av två och den har faktiskt hjälpt mig en hel del.
Det finns meningar i boken som verkligen stämmer in på mig, som om de vore tagna ur mina tankar. "...vi förstår inte hur denna fantastiska person har kunnat välja oss". Det tänkte jag ofta om folk. Jag förstod inte hur mina fantastiska vänner faktiskt ville vara med mig. Nu vet jag att jag är lika fantastisk som alla andra. Vad har jag som inte skulle kunna tyckas om? Vaför är det fel på mig? Dom frågorna har jag svar på idag och vet ni vad svaret är? Det finns inget fel på mig, jag är bra precis som jag är och jag är faktiskt stolt över mig själv och över allt jag har ådstakommit.
"Fick jag inte beröm, hade jag inget värde". Det var något som verkligen hade fastnat i min hjärna men nu finns det inte kvar. Jag menar inte att jag har världens bästa självkänsla nu för det har jag inte men nu jobbar jag på det. Jag försöker verkligen och jag lyckas mer och mer för varje dag som går. Det kommer fortfarande dom dagar då jag hatar allt med mig själv men jag kan snabbare vända på det och se dom bra sakerna istället. Det är ju självklart inte bara boken som gjort det här utan jag har Johanna och min mamma att tacka för allt stöd och all kärlek från dom. Men jag har även mig själv att tacka just för att jag har kämpat.   /R

Kommentarer
Postat av: Johanna

VAD GLAD JAG BLIR REBECCA! FY FAN VAD BRA DU ÄR!!

Och du avslutade inlägget så jävla bra, "Men jag har även mig själv att tacka just för att jag har kämpat" SÅ SKA DET LÅTA! Är så himla stolt över dig och blir så himla lycklig för din skull!!

2008-11-03 @ 18:58:48
URL: http://jcarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0