Duger inte jag?

Jag undrar varför alla tror att jag är som min syster. Jag är inte som henne och jag kommer nog aldrig bli det heller. Jag menar inte att jag inte tycker om hur min syster ser ut eller hur hon är. Hon är jätte fin och allt man kan önska som syster; hjälpsam, förstående, lojal, snäll ja you name it. Men jag är inte som hon. Vi är alldeles för olika hon och jag på många olika sätt. Vi har olika värderingar när det gäller vissa saker och vi har olika åsikter, vi ser olika ut. Ibland känns det som om folk vill att jag ska vara som hon. Det känns faktiskt lite jobbigt och jag får en känsla av att jag inte duger, att jag inte är tillräckligt "fin" om man kan kalla det så.
Är jag inte bra som jag är? Ja dom tankarna finns i mitt huvud ganska ofta. Men saken är att jag inte vill vara som min syster. Jag vill vara mig själv och ingen annan. Kan inte männsikor acceptera det så är det inte mig det är fel på utan dom.

/Rebecca

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0