Vad händer med julen?

Jag sitter just nu i sängen och bara väntar på att klockan ska bli kvart i sex för då ska jag möta upp Johanna och vi ska åka in till kungliga operan för att gå på balett. Jag har varit klar sen två så nu börjar det bli lite långtråkigt att bara sitta här och vänta.
Har ni tänkt på att december har gått väldigt fort? December brukar vara den månaden som brukar vara "vänta-månaden". Det är den månaden som man brukar räkna dagarna, räkna dagarna till julafton men saken är den att jag har inte börjat räkna dagarna än, jag har inte hunnit. Det är sex dagar kvar, det är mindre än en vecka och jag har inte änns börjar längta än. Det känns sorgligt, det betyder att julafton inte är samma sak som när man var liten längre. Jag antar att jag har vetat det ganska länge nu men jag har liksom inte velat acceptera det.
Jag har inte ens julstämning längre. Jag, Rebecca har inte julstämning! Då är det faktiskt illa. Jag hoppas verkligen att den kommer tillbaka när vi tar upp alla tomtar och klär julgranen på söndag.
Nu ska jag gå och roa mig med något.
Vi hörs nog imorgon. Då är det skolavslutning. Äntligen!  /R

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0