En otrolig helg i Värmland

Jag har haft världens underbaraste helg. Jag vet inte riktigt vart jag ska börja. Vi åkte redan vid tre i fredags och vid sex var vi i Karlstad hos morfar och Brith. Vi fick en jätte god middag och kvällen bestod av mycket prat, idol och godis. Redan vid tio nästa dag fortsatte vi till stugan. Vid Torsby stannade vi och handlade mat och ska jag vara ärlig har jag saknat mataffären Toria. Efter det fortsatte vi till stugan i Kristinefors och vi fick oss en liten chock när vi såg att det faktiskt var nästan en halvmeter snö där. Jag som älskar snö blev överlycklig!
Väl inne i stugan var det iskallt men pappa var snabb med att tända vedspisen. Efter ett litet tag gick jag och tjejerna ut och lekte lite i snön och ni anar inte hur mysigt det var. Även pappa kom ut en stund och oj vad mycket snöbollar han fick på sig. Jag har inte skrattat så mycket på väldigt länge. Vi bestämde oss även för att göra en snögubbe, det måste man ju nästan göra när det är så mycket snö. Den blev stor och jätte fin.
När vi kom in kom Leif över. Vi satt där och pratade och hade det trevligt. Senare blev det tacos till middag. På kvällen tittade vi på stjärnor på is och även då kom Leif över en stund. Jag bara älskar den värländska dialekten. Man förstår inte alltid vad de säger men bara genom att höra det kan vem som helst bli glad.
Imorse hann jag och tjejerna gå ner till forsen som bara ligger en liten bit från stugan och att få se den där forsen igen fick mig verkligen att le. Man förknippar liksom forsen med Kristinefors. De som har varit där förstår vad jag menar. Efter det lämnade vi stugan och fortsatte till Nora där pappa hade köpt kött. Vi åt lunch och fikade där hos några vänner sedan fortsatte vi hem och nu sitter jag här i sängen och saknar stugan i Kristinefors mer än någonsin. Jag hade kunnat stanna där i minst en vecka till. Det var så härligt! Pappa visade även världens finaste utsikt som ligger i Björkåsen. Helt underbar var den.
Jag har tagit massa bilder som jag tänkte lägga in, det blir kanske lättare att se hur fint det är i Värmland då. Jag hade inte världens bästa kamera men det får duga ändå.   /R









världens bästa pappa

Kommentarer
Postat av: Johanna

ooooooooooooooohh herrejösses

my god

ååå

nej

fy fan

gud vad avundsjuk jag är rebecca!

det ser så himla underbart vackert ut! jag är SÅ HIMLA glad för din skull! att du fick det så mysigt med pappsen och systrarna och fick den där vackra snön. hade verkligen velat vara där! själv har jag suttit hemma i regn regn regn regn. all min julkänsla är helt borta :( jättetrist!

hoppas vi ses snart!

2008-12-07 @ 19:34:22
URL: http://jcarlsson.blogg.se/
Postat av: Tove

Tack för för kommentaren! Roligt att du tittar in till mig. Hälsa pappa!

2008-12-08 @ 23:09:21
URL: http://tovessida.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0