Jag klarade mig från helvetet

Ibland är livet ett rent helvete, sen kommer stunderna då man skulle göra allt för att få tiden att stanna just då.
För ett tag sedan levde jag i det helvetet. Jag hatade allt och det var definitivt många som inte gillade mig alls tack vare mitt beteende. Jag mådde inte bra alls och vid flertal tillfällen ville jag bara försvina föralltid. Aldrig komma tillbaka. Jag tänkte att inget kunde bli värre än det jag hade just då. Jag tror att det vara många människor i min omgivning som faktiskt märkte på mig att allt inte stod rätt till.
Jag flyttade och allt blev direkt mycket bättre. Jag var lycklig, något jag inte hade varit på flera år. Jag fick nya vänner. Några personer som jag aldrig kommer glömma och alltid kommer älska. Jag hade fortfarande kvar vissa av mina gamla vänner, jag kommer alltid älska er för att ni stannade kvar, även fast jag inte var mig själv och behandlade er illa, även mig själv (jag förstår varför vissa inte orkade med mig och drog). Jag böt skola, jag fick ännu fler vänner som jag definitivt aldrig kommer glömma och en person som förstod och stöttade mig i alla lägen var min syster Sanne. Utan henne hade jag aldrig klarat det och jag har henne att tacka för allt nästan. Jag älskar dig och kommer alltid att göra.
Jag saknar verkligen personerna jag bodde hos innan, det kan jag aldrig säga att jag inte gör. Allt har förändrats nu. Jag skulle aldrig klara av att flytta tillbaka dit men jag kan aldrig säga att jag inte älskade dom för det gjorde jag verkligen, och ingen kan någonsin säga att jag inte försökte. Jag försökte i tre år! 
Det fanns flera tillfällen då jag ville att allt skulle stanna, det fanns såna tillfällen i helvetet. Dom tillfällena kommer jag aldrig glömma, dom har stannat i mitt hjärta och dom kommer aldrig försvinna därifrån. Det är nog därför jag saknar pappa så mycket som jag faktiskt gör nu. Trots vårat förflutna är han en av dom personerna jag älskar mest av allt. Det kommer aldrig förändras. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0